Vadå durabel?
Du kanske behöver upprepa namnet Durabel Kommunikation några gånger tyst för dig själv innan du vågar säga det. Då är första syften uppnått – du minns det lättare!
Durabel betyder hållbar. Jag tror att en genuin och långsiktig varumärkesutveckling är den bästa för kunden, varumärket, uppdragsgivaren och medarbetaren.
Durabel Kommunikation består till största delen av mig, Emma. Jag är frilansande grafisk formgivare och kommunikationsstrateg. En sörmlänning som mellanlandat många år i Stockholm och sedan fem år tillbaka kallar mig värmlänning. I över 18 år har jag arbetat med varumärkesutveckling i olika former. På reklambyrå, in house marknadsavdelningar, intresseorganisationer och offentliga verksamheter.
Durabel Kommunikation kom till 2018 mest som en hobby för att jag älskar visuell kommunikation. Efter att ha varit anställd i breda kommunikatörsroller i många år vill jag testa rollen som konsult med förhoppningen att få samarbeta och skapa genuin och effektiv kommunikation.
Jag bygger varumärken med fokus på det visuella, kombinerat med agila metoder och projektledning. Jag jobbar från kärnan, strategin till hantverket.
Jag lovar 100 procent engagemang, tillsammans med kunskap, nyfikenhet och en stor fascination över hur människor väljer en produkt eller tjänst över en annan.
Stockholm har varit en god inkubator men jag stortrivs med livet på Hammarö:n. Men jag tar gärna en tur både hit och dit för ett fysiskt möte som kan lägga grunden för ett bra riktigt bra samarbete.
Durabel betyder hållbar. Jag tror att en genuin och långsiktig kommunikation är den bästa för kunden, varumärket, uppdragsgivare och medarbetare.
Det här citatet av marknadsföringsgurun tycker jag är tänkvärt och kärnfullt, något jag bär med mig i mitt arbete:
Ett varumärke kan beskrivas som en samling av förväntningar, minnen, historier och förhållanden som tillsammans är grunden till en konsuments beslut att välja en produkt eller en tjänst över en annan. / Seth Godin
Jag har arbetat med varumärkesutveckling på reklambyrå, inhouse marknadsavdelningar, intresseorganisationer och offentliga verksamheter.
Så vad gör en kommunikatör egentligen? I mitt fall har jag erfarenhet av och kan erbjuda tjänster inom dessa områden:
Här ryms allt sådant som en kommunikatör gör t ex; planering, följa upp, förbättra funktioner och kundresor, innehåll för webb, sociala medier och kampanjer.
Saker kan ta tid och många personer behöver ibland vara med på resan. Som projektledare ser jag till att arbetet löper på, rätt person får rätt info i rätt tid och framförallt att vi följer tidsplan och budget.
En strategi är något du alltid kan luta dig emot och ett viktigt verktyg för alla inblandade. Analys och uppföljning, ger dig möjlighet att se vad som genererar bäst resultat inför framtiden.
En grafisk profil och en logotyp är en viktig ingrediens i ditt varumärke och en digital manual är ett bra hjälpmedel i vardagen. Grafiska element skapar igenkänning och hjälper dig berätta saker för omvärlden. Det är bara exempel på några saker som du kan behöva när du formar ditt varumärke.
Syns du inte så finns du inte! Lyft ditt företag, tjänst eller produkt med ett event eller digital kampanj. Med min erfarenhet av att jobba med reklambyråer och marknadsavdelningar kan jag hjälpa dig att utveckla och genomföra effektiva marknadsföringskampanjer.
Skapa ett bibliotek över ditt erbjudande, en webbplats där du kan bygga relationer och berätta om din verksamhet. Använd den för att kommunicera och hjälpa dina kunder att hitta rätt information snabbt och smidigt. Effektiv sökmotorsoptimering hjälper dig att synas. Du kommer se vad som intresserar och driver trafik till din webbplats och du kan alltid använda webbplatsen som källa där du syns.